Премиер лигата се враќа следниот месец, а стадионите, како и секогаш, ќе бидат полни. Но, по која цена? Според најновата анализа на угледниот медиум “The Athletic”, цените на сезонските билети за претстојната сезона достигнаа вртоглави суми, отворајќи ја болната дебата: Дали фудбалот им е украден на вистинските навивачи?
Најскапиот сезонски билет го има Арсенал, со цена од неверојатни 921.50 фунти, што е еквивалент на околу 65,450 македонски денари. Од другата страна на спектарот е Вест Хем, со најниска цена од 345 фунти (околу 24,500 денари). Овие бројки, кои за многумина во Македонија претставуваат една или повеќе просечни плати, се само почеток на една многу подлабока и потажна приказна.
View this post on Instagram
Дали играта е изгубена? Навивачи или потрошувачи?
Огромните цени, особено кај клубовите од Лондон, ја отвораат дилемата за кого всушност постои фудбалот денес. “Тие повеќе не се грижат за локалните навивачи”, гласи еден од коментарите на социјалните мрежи. Ова е сентимент што го делат многумина, кои сметаат дека работничката класа, која со генерации ги градела и поддржувала овие клубови, сега е заменета со туристи.
“Луѓето кои ги изградија клубовите, кои ги поддржуваа со векови, се заменети со туристи. Тажно е”, вели друг фан. Фудбалот, кој некогаш беше игра на народот, се чини дека станува производ за елитата.
Дали успехот ја оправдува цената? Парадоксот на Арсенал и Сити
Најголемиот парадокс лежи во споредбата помеѓу Арсенал и Манчестер Сити. Арсенал, клуб кој нема освоено титула во Премиер лигата повеќе од две децении, го има најскапиот сезонски билет. “Кој воопшто сака да го гледа Арсенал?”, саркастично прашува еден фан, додека друг додава: “Арсенал продава скапо без да освои трофеј, ги жалам нивните сиромашни навивачи”.
Од друга страна, Манчестер Сити, најдоминантниот тим во Англија во последната деценија, го има петтиот најевтин билет, со цена од 425 фунти (околу 30,200 денари). “Да се гледаат натпреварите на Сити за 425 фунти е вистинска зделка”, коментира еден навивач.
Секако, критичарите веднаш ќе кажат дека ниските цени на Сити се резултат на “нафтените пари” и потребата да се наполни стадионот, но фактот останува, навивачите на најуспешниот тим плаќаат двојно помалку од навивачите на тим кој со години чека на голем трофеј.
На крајот, бројките се јасни. Премиер лигата стана глобален бизнис, а цената на таа глобализација ја плаќаат најверните. Прашањето е дали со продажбата на билетите, клубовите полека ја продаваат и душата на играта.