10.8 C
Skopje

Шведска руши рекорди: 100.000 повеќе навивачи на стадионите!

Објавено:

Додека голем дел од европските лиги се борат со празни трибини и навивачки инциденти, од северот на Европа пристигнува една поинаква, инспиративна приказна. Шведскиот фудбал доживува вистинска ренесанса, рушејќи ги рекордите на посетеност трета година по ред, а истовремено бележејќи и драстично намалување на насилството на стадионите.

Ова е приказна за еден модел кој функционира и од кој многумина можат да научат.

Бројките што воодушевуваат: 100.000 повеќе гледачи од лани

Со уште четири кола до крајот на сезоната, првите две шведски лиги, Алсвенскан и Суперетан, веќе имаат речиси 100.000 повеќе гледачи во споредба со истиот период минатата година.

  • Алсвенскан (Прва лига): Просечната посетеност е импресивни 11.001 гледачи по натпревар.
  • Суперетан (Втора лига): Просечната посетеност е 2.677 гледачи по натпревар.

Она што е уште поимпресивно е фактот што просекот во првата лига е “урнат” од неколку помали клубови со стадиони под 6.000 седишта. Гигантите како АИК (30.500), Хамарби (24.000) и Малме (19.000) имаат далеку поголеми бројки. Најпосетениот натпревар оваа сезона е дербито помеѓу АИК и Хамарби, кое го следеле дури 47.727 гледачи.

Тајната на успехот: Помалку насилство, повеќе инклузивност

На прашањето “како?”, одговорот е комплексен, но клучен. Според Пер Елиасон, шеф за безбедност во Шведската елитна фудбалска асоцијација, бројот на инциденти и нарушувања на редот и мирот е драстично намален во споредба со минатата сезона.
“Преку нашите истражувања, знаеме дека посетителите чувствуваат многу високо ниво на безбедност на трибините”, вели тој.

Ова, во комбинација со фактот што клубовите сè повеќе ја промовираат својата позитивна навивачка култура и инклузивност, создаде средина во која семејствата и обичните фанови се чувствуваат добредојдени.

Продуктот е крал: Атрактивен фудбал и награди за навивачите

Секако, ништо од ова не би било можно доколку фудбалот не е атрактивен. Со просек од 2.83 гола по натпревар во првата лига, шведскиот фудбал нуди возбуда и забава.

Дополнителен мотив за клубовите е и иницијативата “Поддршка од публиката”, преку која секоја година се распределуваат 20 милиони шведски круни (околу 1.7 милиони евра) на клубовите, како награда за нивната работа во привлекувањето на публика.

На крајот, шведскиот модел е јасен: инвестирај во безбедноста, промовирај позитивна култура, понуди атрактивен фудбал и публиката ќе се врати на стадионите. Лекција која вреди да се научи.

Можеби ќе те интересира...

Поврзано

Тазе објавено