Во светот на МотоГП, каде секоја милисекунда е клучна, а маркетингот движи милиони, Дукати постигна нешто навистина големо. Патриција Кианети, директорката за глобален маркетинг на Дукати, неодамна за “Марка” откри дека доаѓањето на Марк Маркез во нивните редови е потег кој ги надминува сите спортски очекувања. Таа дури го спореди со ангажманот на легендарниот Валентино Роси, тврдејќи дека Маркез носи далеку поголема вредност за брендот.
Како Дукати созреа: Од ерата на Роси до ерата на Маркез
“Во 2012 година, бевме слаби наспроти јапонските производители. Денес, Дукати е на самиот врв”, истакнува Кианети. “Штотуку освоивме три последователни титули, последната дури и со Хорхе Мартин на сателитски мотор. Тоа е целосна промена на парадигмата.”

Пристигнувањето на Маркез, кој во тековната 2025 година веќе освои неколку Гран При трки, е вистинска пресвртница. Не е ни чудо што многумина во падокот го нарекуваат “Марк Маркетинг”, истакнувајќи ја неговата глобална привлечност, особено на клучните азиски пазари.

“Марк привлекува внимание насекаде. Тој комуницира исклучително добро и има извонредна способност да ги ангажира фановите, што генерира зголемена видливост за Дукати”, објаснува Кианети.
Маркез: Долгорочна страст, не моментална продажба
Иако старата изрека вели “Победа во недела значи продажба во понеделник”, Кианети ја ублажува оваа идеја. Според неа, вистинското влијание на еден возач се мери на среден рок: “Тоа не е моментална продажба, туку инвестиција во страст.”

Оваа инвестиција е клучна за иднината на Дукати. Иако продажбата на брендот забележа пад од 6% во 2024 година, Шпанија, родната земја на Маркез, беше единствениот пазар со раст. Соочен со растечката конкуренција, Дукати планира да ја искористи огромната база на фанови на Маркез за да ја прошири својата публика.
Зошто Маркез е “подобар” од Роси за Дукати?
За жал, Валентино Роси никогаш не успеа да победи на трка со Дукати. Неговиот премин од Јамаха беше неуспешен, со само три подиуми за две сезони, бидејќи Дукати тогаш немаше конкурентен мотор. Затоа, Роси не е ни блиску до титулата “најголем возач на Дукати”, која им припаѓа на Кејси Стоунер и Франческо Бањаја.

Спротивно на тоа, во 2025 година, Марк Маркез веќе победи на осум од првите 12 трки и 11 спринта, и со вакво темпо би можел да ја освои титулата неколку трки пред крајот. Едно е сигурно: Дукати има многу подобра поставеност со Марк Маркез отколку што имаа со Валентино Роси.

Гостинска статија на Марија Петровска