Спринт квалификациите на патеката „Лусаил“ донесоа драматичен пресврт во наративот за шампионската титула, но и низа технички проблеми кои можат да го решат викендот. Додека Оскар Пјастри и Мекларен ја вратија формата, Макс Верстапен се најде во „технички кошмар“ кој резултираше со 6-то стартно место, зад својот тимски колега, Јуки Цунода.
Ова е деталниот преглед на клучните фактори што ја дефинираа сесијата: од сетапот на Ред Бул, преку мистериозните оштетувања на гумите, до резигнацијата на Хамилтон.
1. Дијагноза на падот на Верстапен: Оштетен под и погрешен баланс
Шестото место на гридот за Макс Верстапен не е само резултат на лош круг, туку комбинација на механички проблеми и оштетување. Верстапен уште од тренингот се жалеше на „потскокнување“ (bouncing), а во квалификациите проблемот ескалираше.
„Од првиот круг имав навистина лошо потскокнување и многу агресивно подуправување кое нагло преминуваше во надуправување во брзите свиоци“, објасни Верстапен.
Клучниот момент се случи во првиот брз круг во SQ3. Болидот отскокна толку силно што излета од патеката во свиокот 4, при што Макс го оштети подот на својот Ред Бул. Тоа значи дека вториот обид (кој го донесе до 6-то место) бил возен со компромитирана аеродинамика.
A tough Friday for Max 😖
— Formula 1 (@F1) November 28, 2025
He starts Saturday's #F1Sprint from P6 on the grid #F1 #QatarGP pic.twitter.com/IlUICpKXP2
2. Лекцијата од Цунода: Како Јапонецот го „отклучи“ болидот?
Додека Верстапен се мачеше, Јуки Цунода (П5) најде решение. Во SQ2, Цунода исто така се жалеше на „смешно“ подуправување, велејќи дека нема доволно предно крило. Тој направи храбар потег, влезе во бокс и побара агресивна промена (три вртења на крилото). Резултатот? Болидот „оживеа“, а Цунода за првпат во квалификации го победи Верстапен, и тоа за 0.09 секунди. Ова може да биде клучниот „траг“ за инженерите на Макс за главните квалификации.
Close at the front 👀
— The Race (@wearetherace) November 28, 2025
Here’s how sprint qualifying played out… and how all of the championship contenders got on: pic.twitter.com/GW2l42XMcD
3. Пјастри со „рели“ маневар до пол-позиција, Норис блокиран
Оскар Пјастри се врати на врвот (1:20.055), но кругот не беше без драма. Австралиецот имаше огромно пролизгување во свиокот 4, кое го корегираше со „рели стил“ на вртење на воланот, што според него му одзело две десетинки.
Ландо Норис (П3) имаше брзина за пол-позиција, но направи мала грешка во првиот обид, а во вториот налета на „валкан воздух“ зад Алекс Албон во последниот сектор, што го чинеше скапоцено време.
4. Аларм од Пирели: Остриот чакал ги сече гумите!
Најголемата грижа за трката не се возачите, туку патеката. Пирели откри длабоки расекотини на гумите по тренинзите, кои стигнуваат до самата конструкција. Проблемот се новите зони со чакал на свиоците 6, 10 и 16, како и продолжената зона на свиокот 14. Камењата се остри (незаоблени) и кога возачите излегуваат широко, тие ги влечат камењата на патеката.
„Видовме неколку расекотини кои беа прилично длабоки… Ако продолжите да возите по овој чакал, ризикувате дупната гума (puncture)“, предупреди Симоне Бера од Пирели.
ФИА размислува за употреба на Безбедносно возило само за да се исчисти патеката ако чакалот стане проблем за време на трката.
5. Хамилтон се предаде, Алонсо блеска
Додека Фернандо Алонсо го извлече максимумот од Астон Мартин за импресивното 4-то место, искористувајќи ја брзината на патеката, Луис Хамилтон (18-ти) делуваше поразено. Тој призна дека обидот со поголемо задно крило („higher-winged Ferrari“) бил грешка и дека болидот едноставно нема брзина.
Us: Gee I wonder who took P4 in SQ3 at the 2025 Qatar GP?
— The Race (@wearetherace) November 28, 2025
Fernando Alonso: pic.twitter.com/wqvSGj1arB
Следете нè: Facebook | Instagram | X



