Ако сте од оние навивачи на кои им се смачи да гледаат црни болиди кои едвај се разликуваат еден од друг, имаме добри вести. А ако сте од оние кои се надеваат дека конечно ќе видиме повеќе вистинско претекнување… па, тука вестите се покомплицирани.
ФИА и Формула 1 Комисијата вчера воведоа ново правило за 2026 година: Минимум 55% од болидот мора да биде покриен со боја или налепници!

Зошто сега?
Едноставно – болидите станаа грди. Во очајничка потрага по заштеда на тежина, тимовите почнаа да го „лупат“ секој грам боја, оставајќи голи карбонски површини. Резултатот? Грид полн со црни силуети.
Новото правило има за цел да ја врати визуелната дистинкција, особено што новите болиди за 2026 ќе бидат уште полесни, што би ги натерало тимовите на уште порадикални мерки ако не беа запрени.
Дебатата за „Вештачкото дишење“ на трките
Но, додека се расправаме за бојата, Гери Андерсон, легендарниот Ф1 технички експерт, предупредува на многу поголем проблем: Трките се здодевни, а решенијата на ФИА се површни.
Се разгледува идејата за задолжителни две застанувања во бокс за да се зголеми акцијата.
Андерсон смета дека ова е погрешен пристап:
„Тимовите едноставно ќе се ископираат едни со други. Наместо тоа, треба да ги натераме Пирели да направат гуми кои навистина се разликуваат – меката да биде 1.5мм дебела, тврдата 0.5мм. Кога ќе ја потрошиш гумата, перформансите треба драстично да паднат“.

Што велат фановите?
Коментарите на навивачите ја погодуваат суштината.
- „Зошто не ги зголемиме зоните на кочење? Тоа е главната причина зошто нема претекнување.“
- „Жал ми е за Пирели. Од нив се бара да направат гума што е совршена, а потоа ги критикуваат кога не е“.
Дали 55% боја ќе го направи спортот подобар? Визуелно да. Но, додека возачите не можат да се претекнат без ДРС, бојата е само шминка на сериозен проблем.
Следете нè: Facebook | Instagram | X



