10.8 C
Skopje

“Мистеријата” на Пиастри: Како возачот со 14 подиуми одеднаш заборави да вози?

Објавено:

Постои нешто екстремно необично кога возач кој се бори за титулата во Формула 1, во самата завршница на првенството, ќе изјави: “Имаше неколку работи кои морав прилично драстично да ги променам во моето возење”.

Но, последните два викенди беа навистина необични за Оскар Пиастри. Неговата доминантна предност во шампионатот се распадна и се претвори во дефицит од еден поен зад тимскиот колега Ландо Норис.

Падот на Пиастри беше толку ненадеен и толку тежок, што на површина изгледа многу чудно. Од возач кој освои 14 подиуми на првите 16 трки оваа сезона, тој одеднаш влезе во серија од четири трки без пласман во топ 3. Предноста од 34 поени што ја имаше по откажувањето на Норис во Холандија, целосно исчезна во следните пет трки.

Сударот во Азербејџан не помогна, но во САД и Мексико, Пиастри едноставно беше премногу бавен. Сега, полека се отплеткува “мистеријата” за неговиот недостаток на брзина.

Дали Мекларен го “саботира” Пиастри?

Идејата дека Мекларен го фаворизира Норис веќе подолго време е раширена на социјалните мрежи, но најверојатно, тоа е глупост.

Дури и со обезбедена конструкторска титула, нема никаква логика Мекларен намерно да наштети на еден од своите возачи. Наједноставната логика вели дека Мекларен сака да биде сигурен дека барем еден од нивните возачи ќе го победи Верстапен. Да се компромитира возачот кој имаше најмногу поени (Пиастри) би било целосно нелогично.

Дури и ако тимот преферира Норис да биде шампион, зошто би го “осакатиле” Пиастри до тој степен што тој ќе биде побавен и од Верстапен, и со тоа да не може ниту да му помогне на Норис одземајќи поени од возачот на Ред Бул? Сето ова, пред воопшто да се постави прашањето зошто Мекларен би плаќал возач милиони долари само за да го уништи.

Секоја теорија за директно “саботирање” на перформансите паѓа дури и на наједноставната проверка на фактите.

Вистинската причина: Специфични услови и два различни стила

Објаснувањето на Мекларен за маките на Пиастри во САД и Мексико е дека комбинацијата на лизгав асфалт и услови со низок грип (и покрај жешките патеки) бараат стил на возење кој “доаѓа релативно природно за Ландо, а помалку природно за Оскар”.

Стилот на Ландо Норис: Тој вози со поголема “сензитивност” во управувањето и во преклопувањето на воланот и гаста. Кога е задоволен со болидот, тој е совршено прилагоден да го “натовари” болидот на влезот во свиоците со низок грип и да користи ситни, контролирани лизгања за да “танцува” низ свиокот.

Стилот на Оскар Пиастри: Тој е возач кој е покомфорен со подоцнежно сопирање и поголем, поагресивен влез во свиоците. Овој стил го прави неверојатно моќен на патеки со висок грип.

Проблемот е што на патеки со низок грип (како Мексико), овој поагресивен стил му ја одзема самодовербата и го прави неговиот влез во свиоците порезервиран. На снимките од квалификациите, изгледаше како болидот на Норис да има повеќе преден грип, иако се работеше само за различен пристап.

Пиастри ја прифати задачата

Самиот Пиастри потврди дека овие услови барале поинаков пристап. “Поради некоја причина, последните неколку викенди бараа многу поинаков начин на возење,” изјави Пиастри. “Она што функционираше добро за мене на последните 19 трки, бараше нешто сосема поинакво овие два викенди… да возам на начин на кој морав да возам не е особено природно за мене”.

Наместо да го обвини болидот, Пиастри го прифати предизвикот. Тој изјави дека не се работи за “повторно измислување на себеси”, туку за “додавање нови алатки во кутијата”. Тоа е знак на зрелост кој му ветува добра иднина.

Заклучокот е дека ако Мекларен се во право, Пиастри треба да се врати на своето вообичаено ниво веќе на следната трка во Бразил, каде се очекуваат “нормални” услови со повисок грип.

Меѓутоа, ако неговиот алармантен пад продолжи и таму, неговата битка за титулата комплетно ќе пропадне и тогаш, тимот ќе има сосема нови, и многу посериозни, прашања за одговарање.


Следете нè: Facebook | Instagram | X

Можеби ќе те интересира...

Поврзано

Тазе објавено